Pyhtäänlehden mediamyynti vahvistui

Ronja Hotti (vas.) ja Tiina Kemppainen vahvistavat Etelä-Suomen Median ja mm. Pyhtäänlehden mediamyyntiä. Outi Paappanen

Inka Töyrylä

Pyhtäänlehden, Loviisan Sanomien, Uusimaan ja Sipoon Sanomien mediamyynti on vahvistunut, kun pitkäaikaiset konkarit Marjo Nurkkala ja Tiina Seppänen saivat rinnalleen Ronja Hotin ja Tiina Kemppaisen.

Kemppainen työskentelee pääosin Porvoossa ja Hotti Sipoossa.

– Mutta myymme tarpeen mukaan ristiin ja autamme kaikki neljä toisiamme, eli tulemme tutustumaan asiakkaisiin niin Porvoossa, Sipoossa, Loviisassa kuin Pyhtäälläkin, kertoo Tiina Kemppainen, joka on nimetty erityisesti Pyhtäänlehden myyjäksi.

Kemppainen aloitti työnsä kesäkuun alussa.

– Odotan innolla syksyn alkua. Monet asiakkaat ovat vielä olleet lomalla, joten työ alkaa konkretisoitumaan toden teolla vasta nyt, kun asiakassalkku alkaa kasvamaan, Kemppainen sanoo.

Hotti tuli taloon elokuun alussa.

Tärkeintä on saavuttaa luottamus ja löytää oikeat ratkaisut.

– Pääpaikkani on Sipoon sanomat. Paljon on ollut uutta opittavaa, tykkään tästä todella paljon.

Kemppainen ehti työskennellä myynnin eri tehtävissä tasan 20 vuotta Tallink-Siljalla Helsingin Länsisatamassa ennen Etelä-Suomen Mediaan siirtymistään.

– Olen asunut Porvoossa jo 16 vuotta, joten iloitsen suuresti lyhyestä työmatkasta! Päivään jää nyt paljon enemmän aikaa. Vaikka Tallink-Silja on organisaationa hyvin erilainen kuin Etelä-Suomen Media, on työssä tietyllä tavalla paljon samaakin. Näkökulma on ehkä erilainen, mutta tavoitteet ovat samat. Tärkeintä on saavuttaa luottamus, löytää oikeat ratkaisut yhdessä asiakkaan kanssa ja miettiä asiakkaan parasta. Asiakkaan tyytyväisyys palkitsee ja luo minulle onnistumisen tunteen, Kemppainen pohtii.

Vaikka Kemppaisella on vahva tausta myyntityön parissa, on media-ala hänelle uutta.

– Uuden oppiminen ja digitaaliset kanavat houkuttelevat minua. Monikanavainen myynti on kiinnostavaa. On mielenkiintoista hakea yritykselle oikeita ratkaisuja, missä kaikissa kanavissa on syytä näkyä. Jos tänä päivänä näkyy vain yhdessä kanavassa, jää osa ihmisistä auttamatta tavoittamatta.

Hotti puolestaan laskeutui pilvistä maan pinnalle aloittaessaan mediamyyjänä Sipoon Sanomissa.

– Olen taustaltani Finnairin lentoemäntä ja palvelukouluttaja. Minulla on matkailurestonomin koulutus, mutta innostuin jo opiskeluaikana kovasti markkinoinnista ja suoritin markkinoinnin opintoja yliopistolla. Jatkoin sen opiskelua vielä lentotyön ohellakin, Hotti kertoo.

Kun lentoala pysähtyi koronan myötä kuin seinään, oli alan vaihto myyntityön pariin Hotille luonteva. Ennen mediamyyjänä aloittamistaan Sipoossa asuva Hotti teki myyntityötä toisaalla.

– Vaikka maisemat eivät vaihdu yhtä tiuhaan kuin aikaisemmin, on tässä yllättävän paljon samaakin, kuin lentotyössä. Molemmat työt ovat nopeatempoisia ja ihmisen kohtaaminen on tärkeässä roolissa. Yritysten kanssa työskentely ja mediamyynnin monialaisuus kiehtovat minua kovasti.

Vastapainoa hektiselle arjelle molemmat mediamyyjät hakevat luonnosta.

– Lenkkeilen ja käyn jumpassa. Meillä on myös mökkiprojekti Sulkavalla, Saimaan rannalla, jossa kuluu paljon aikaa koko perheen kesken. Perheeseemme kuuluvat mies, 13- ja 15-vuotiaat lapset sekä ragdoll-kissa, Tiina Kemppainen kertoo.

Avomiehensä sekä kissan ja koiran kanssa Sipoossa asuvan Hotin harrastukset noudattelevat samaa linjaa.

– Vapaa-aika kuluu pitkälti koiran kanssa ulkoillessa ja hevosharrastuksen parissa.

Kommentoi